تاریخ: ۱۷ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۱

چراغ سبز تایوان به ناوگان c-۱۳۰/ عکس

تینا مزدکی_ نیروی هوایی تایوان در اقدامی استراتژیک برای حفظ قابلیت‌های عملیاتی هواپیماهای ترابری سی-۱۳۰ خود، اخیراً به ارتقای سیستم‌های اویونیک ۲۰ فروند از آن‌ها چراغ سبز نشان داده‌است. هواپیمای C-۱۳۰ هرکولس ثابت کرده‌است که دارایی بسیار مهمی در تقویت آمادگی دفاعی جامع تایوان و تسهیل تقویت سریع در مواقع بحران نظامی است. ناوگان فعلی […]



تینا مزدکی_ نیروی هوایی تایوان در اقدامی استراتژیک برای حفظ قابلیت‌های عملیاتی هواپیماهای ترابری سی-۱۳۰ خود، اخیراً به ارتقای سیستم‌های اویونیک ۲۰ فروند از آن‌ها چراغ سبز نشان داده‌است. هواپیمای C-۱۳۰ هرکولس ثابت کرده‌است که دارایی بسیار مهمی در تقویت آمادگی دفاعی جامع تایوان و تسهیل تقویت سریع در مواقع بحران نظامی است.
ناوگان فعلی C-۱۳۰، متشکل از ۱۹ فروند هواپیمای C-۱۳۰H و یک هواپیمای C-۱۳۰HE که برای جنگ الکترونیک طراحی شده است، قرار است تحت به روز رسانی اویونیک قرار گیرد، اگرچه جزئیات خاصی از پیشرفت ها فاش نشده است. هدف این ارتقاء حفظ عملکرد مداوم این هواپیماها است که نقشی حیاتی در استراتژی دفاعی تایوان ایفا کرده است.

لاکهید سی-۱۳۰ هرکولس، یک هواپیمای ترابری نظامی یا لجستیک با ۴ موتور توربوپراپ است که توسط شرکت لاکهید در سال ۱۹۵۴ ساخته شد و اکنون در شرکت لاکهید مارتین ساخته می‌شود. این هواپیما قابلیت استفاده از انواع باندها برای پرواز و فرود را دارد.
سی – ۱۳۰ هرکولس علاوه بر حمل و نقل نظامی، توانایی انجام انواع مأموریت‌های مختلف، از جمله حمل هوابرد، جستجو و نجات، پشتیبانی تحقیقات علمی، شناسایی آب و هوا، سوخت‌گیری هوایی، گشت دریایی و آتش‌نشانی هوایی را دارد. سی -۱۳۰ مدتهاست که هواپیمای ترابری-تاکتیکی اصلی برای بسیاری از نیروهای نظامی در سراسر جهان است و بیش از ۴۰ مدل در انواع مختلف از سی- ۱۳۰ هرکولس در بیش از ۶۰ کشور جهان خدمت می‌کنند.
حتی مدل فوق‌العاده مسلحی از این هواپیما با نام لاکهید ای‌سی-۱۳۰ اسپکتر/اسپوکی با قدرت آتش سنگین برای مأموریت‌های تهاجمی ساخته شده‌است.
منبع: sofrep
بیشتر بخوانید:
شعبده‌بازی روسیه با بمب غول‌پیکری که کابوس اوکراین شده/ عکس
روسیه سوخو۳۴ را به «خنجر» مجهز کرد!/ عکس
۲۲۷۲۲۷

منبع خبر «» است و اخبار فوتبال در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 45792 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09226987277  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار فوتبال مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.