تاریخ: ۰۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۹
1

دستاورد بزرگ ایران در حوزه تکنولوژی/ این کامپیوتر حرف می‌زند!

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، خبر مهمی که سوژه روزنامه اطلاعات در تاریخ ۲۸ بهمن سال ۱۳۶۳ شد و این روزنامه با تیتر «کامپیوتر سخنگو ساخته شد» در این باره نوشت: «نمایشگاه دستاوردهای انقلاب اسلامی همچنان مورد بازدید عده کثیری از علاقه‌مندان از افشار مختلف مردم قرار می گیرد. اختراعات و ابتکارات که از دستاوردهای مهم […]



به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، خبر مهمی که سوژه روزنامه اطلاعات در تاریخ ۲۸ بهمن سال ۱۳۶۳ شد و این روزنامه با تیتر «کامپیوتر سخنگو ساخته شد» در این باره نوشت: «نمایشگاه دستاوردهای انقلاب اسلامی همچنان مورد بازدید عده کثیری از علاقه‌مندان از افشار مختلف مردم قرار می گیرد. اختراعات و ابتکارات که از دستاوردهای مهم انقلاب شکوهمند اسلامی ایران است در سالن ١۶ مورد توجه خاص بازدید کنندگان قرار دارد.»

براساس گزارش اقتصادنیوز، اطلاعات در ادامه آورده است: «جهاد دانشگاهی در این سالن ده‌ها طرح مختلف از نوآوری‌های دانشجویان جهادگر را به نمایش گذارده است. دانشجویان گروه تحقیق رشته کامپیوتر دانشگاه تهران در این بخش نمونه آزمایشگاهی میکرو کامپیوتر فرآیندسا را ارائه کرده اند.»

این روزنامه با اشاره به جزییات این محصول توضیح داده است: «مسئول این طرح در گفتگویی با خبرگزاری جمهوری اسلامی گفت: این میکرو کامپیوتر که برای نخستین بار طراحی و ساخته شده است مشابه خارجی ندارد و میتواند کلیه نیاز های آزمایشگاهی کامپیوتر را در دانشگاههای کشور برآورده سازد. این دستگاه بر خلاف طرح های خارجی برای انجام وظایف متعدد طراحی و ساخته شده و توسعه پذیر است. بعلاوه این دستگاه مجهز به سیستمی است که به فارسی سخن می گوید.»
در بخش پایانی این گزارش آمده است: «سیستم سخنگو قادر است کلیه متون فارسی را که در کامپیوتر به نحوی وارد می شود بیان کند. بیان فارسی از ترکیب حروف و کلمات فارسی پدید آمده و از طریق ضبط مغناطیسی روی نوار نمی باشد. این دستگاه همچنین مجهز به ریز کامپیوتر آموزنده و وسیله آزمایش خرابی سیستم است. بیش از نیمی از قطعات و مواد این کامپیوتر داخلی است و هم اکنون ۱۰۰ دستگاه از این طرح در مرحله تولید قرار دارد و در صورت نیاز میتوان سالانه ۱۰,۰۰۰ نمونه از این دستگاه را تولید کرد.»
۲۲۷۲۲۷

منبع خبر «» است و اخبار فوتبال در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 113422 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09226987277  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار فوتبال مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.