تاریخ: ۰۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۳
1

رنجر در ماه سقوط کرد

به گزارش خبرآنلاین، هدف این کاوشگر عکاسی از مناطق در نظر گرفته‌ شده‌ برای فرود آپولو و تأیید آنها بود. دریای آرامش یا Mare Tranquillitatis مکانی بود که برای فرود آپولو ۱۱ انتخاب شده‌ بود. به نقل از دیجیاتو، عکس‌های مأموریت رنجر برای مطالعات علمی مورد استفاده قرار گرفتند. این کاوشگر در طول مأموریت خود، […]



به گزارش خبرآنلاین، هدف این کاوشگر عکاسی از مناطق در نظر گرفته‌ شده‌ برای فرود آپولو و تأیید آنها بود. دریای آرامش یا Mare Tranquillitatis مکانی بود که برای فرود آپولو ۱۱ انتخاب شده‌ بود.
به نقل از دیجیاتو، عکس‌های مأموریت رنجر برای مطالعات علمی مورد استفاده قرار گرفتند. این کاوشگر در طول مأموریت خود، ۷۱۳۷ عکس از سطح ماه را قبل از اینکه طبق برنامه‌ریزی به ماه برخورد کند، ارسال کرد.
فضاپیما از یک قاب آلومینیومی شش ضلعی به عرض ۱.۵ متر تشکیل شده بود که بالای آن یک برج مخروطی کوتاه که دوربین‌های تلویزیون را نگه می‌داشت، قرار داشت.

طراحی رنجر ۸
رنجر ۸ شش دوربین تلویزیونی داشت و تنها هدف آن مستندسازی سطح ماه بود. دو بال پنل خورشیدی، از لبه‌های مقابل پایه امتداد یافته‌ بودند و ارتفاع کلی فضاپیما ۳.۶ متر بود.برق کاوشگر توسط ۹۷۹۲ سلول خورشیدی سیلیکونی موجود در دو پنل خورشیدی تأمین می‌شد.
کاوشگر در همان روز پرتاب به ماه رسید و اولین تصویر در ساعت ۹:۳۴ از ارتفاع ۲۵۱۰ کیلومتری گرفته‌ شد. ارسال ۷۱۳۷ عکس با کیفیت خوب در ۲۳ دقیقه پایانی پرواز انجام شد.
پس از ۶۴.۹ ساعت پرواز در مدار، فضاپیما با سطح ماه در یک مسیر هذلولی مستقیم برخورد کرد.
۵۸۵۸

منبع خبر «» است و اخبار فوتبال در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 113463 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09226987277  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار فوتبال مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.