تاریخ: ۰۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۲

هواپیمای روسی که کابوس اوکراین شد!/ عکس

همانطور که از نامشان پیداست این هواگردها برای هشدار زودهنگام هوابرد و مدیریت میدان نبرد وارد بازی قدرت‌های نظامی می‌شوند. پدیده‌ای که در جنگ‌های نوین اهمیتی دو چندان پیدا کرده است. البته آن طور که مقاله اوراسین‌تایمز اشاره کرده است، بریف ای ۵۰ در حمله روسیه به اوکراین کمتر برای مدیریت میدان نبرد و بیشتر […]



همانطور که از نامشان پیداست این هواگردها برای هشدار زودهنگام هوابرد و مدیریت میدان نبرد وارد بازی قدرت‌های نظامی می‌شوند. پدیده‌ای که در جنگ‌های نوین اهمیتی دو چندان پیدا کرده است.

البته آن طور که مقاله اوراسین‌تایمز اشاره کرده است، بریف ای ۵۰ در حمله روسیه به اوکراین کمتر برای مدیریت میدان نبرد و بیشتر برای کمک به موشک هایپرسونیک کینژال مورد استفاده قرار می‌گیرد.
کینژال مشهورترین موشک هایپرسونیک زرادخانه روسیه است که با برد ۲۰۰۰ کیلومتری و قدرت و سرعت غیرقابل مهارش سایه تهدیدش بر تمام اروپا گسترده است. گذشته از این‌ها کینژال قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای دارد.
این موشک هواپایه معمولا از جنگنده‌هایی چون میگ ۳۱ به سمت هدف پرتاب می‌شود و سرعت به ۱۲ برابر سرعت صوت می‌رسد.
بریف چطور به کینژال کمک می‌کند؟
کینژال دارایی استراتژیکی است که عمدتا برای نابودی اهداف استراتژیک استفاده می‌شود و برای این کار نیاز به هدایت دقیق دارد. اینجا است که بریف ای ۵۰ و مجموعه پیچیده رادارها و دستگاه‌هایش وارد میدان می‌شود.

گفته می‌شود که ترکیب جنگنده میگ ۳۱-کا با بریف ای-۵۰ یو غیرقابل‌دفاع‌ترین سیستم تسلیحاتی در عرصه نبرد اوکراین است. به همین دلیل هر بار که بریف به آسمان می‌پرد برای اوکراینی‌ها به معنای حمله هوایی است.
در این باره بیشتر در «هواپیمای ترسناک گرانقیمت روسیه!» بخوانید.
۵۸۵۸

منبع خبر «» است و اخبار فوتبال در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 5533 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09226987277  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار فوتبال مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.